Lekkie rozwiązanie do zastosowań morskich

Ładowanie arkuszy na ciężarówki

Firma Alumeco dostarcza duże ilości aluminium do niemieckich stoczni wykorzystujących ten lekki materiał do budowy szybkich łodzi wojskowych. Bezpieczeństwo dostaw ma kluczowe znaczenie w tej współpracy.

 

Niemieckie stocznie prowadzą produkcję na dużą skalę, gdzie czas to pieniądz. Z tego względu, stocznie kładą duży nacisk na bezpieczeństwo dostaw ustalonych ilości i materiałów:

 

„Bezpieczeństwo dostaw jest ważne dla klienta. Do nas należy zapewnienie, aby żadne przeciwności nie przeszkodziły w realizacji ustalonej dostawy. To bardzo duża produkcja, w której nie ma miejsca na przestoje. Zazwyczaj otrzymujemy zamówienia z 14-dniowym wyprzedzeniem, z dokładnymi instrukcjami ładowania materiału na czas transportu' – powiedział Morten Borup Elkjær, menedżer projektu w firmie Alumeco.

 

„Zamówienie będzie wyładowywane płyta po płycie w określonej kolejności. Umożliwia to podnoszenie płyt przy użyciu przyssawki w celu umiejscowienia jej w żądanym odcinku produkcji. Ponadto, na każdej płycie jest na różne sposoby umieszczony numer referencyjny. Pakowanie jest oczywiście czasochłonne, ale też bardzo ważne dla klienta. Jednocześnie, wymogi logistyczne powodują cały szereg interakcji pomiędzy klientem i naszym magazynem'.

 

Szybkie, lekkie łodzie z dużym silnikiem

Klienci niemieckich stoczni, którzy pozostają anonimowi, dostarczają szybkie łodzie aluminiowe klientom z sektora wojskowego.

 

„Łodzie konstruowane przez klienta to lekkie konstrukcje z dużym silnikiem, przeznaczone głównie na rynek azjatycki i arabski. Duża prędkość rozwijana przez łodzie wykorzystywane do neutralizowania terrorystów i piratów jest uzyskiwana za pomocą dużego silnika' – powiedział Morten Borup Elkjær, a następnie dodał:

 

„Klient korzysta wyłącznie z aluminium, aby zachować lekkość łodzi, która w połączeniu z dużym silnikiem pozwala na uzyskanie dużych prędkości'.

 

Bardzo duże płyty

Płyty zamawiane przez klientów stoczniowych są bardzo duże.

„Klient otrzymuje od nas bardzo duże płyty o wymiarach 2 x 8 m i 3 x 10 m, co odpowiada załadowaniu na ciężarówkę 40 t aluminium. Gdy klient odbiera płyty, są one umieszczane na dużym stole do cięcia. Następnie są cięte na elementy o wymiarach monety. Następnie elementy są przemieszczane do hali, w której są montowane. Ostatecznie, stają się częścią łodzi, która powstaje na rusztowaniu w hali. Odległość od dołu do góry jest porównywalna z 7-piętrowym budynkiem' – podsumował współpracę Morten Borup Elkjær. Ostatnia dostawa na chwilę obecną jest przewidziana na 2019 r. Do tego czasu zostanie dostarczone wiele ton aluminium, gdyż jest ono jedynym rozwiązaniem do produkcji szybkich łodzi.

 

 

Obejrzyj nasz film:

  • Obsługa dużych płyt dla klienta
  • Ładowanie płyt EN AW-5754 / EN AW-5083