Nordhavnstunnel

Ekrany przeciwsłoneczne z profilów aluminiowych

12,5 tys. ekranów przeciwsłonecznych wykonanych ze specjalnych profilów aluminiowych

 

Gdy firma AluSteel z Funen wygrała przetarg na dostawę ekranów przeciwsłonecznych do projektu Nordhavnsvej w Kopenhadze, firma Alumeco była idealnym partnerem do dialogu i współpracy. Rozwiązanie, które stopniowo zmniejsza napływ światła na obu końcach tunelu jest układanką ekranów przeciwsłonecznych wykonanych z obrobionych i zmontowanych profilów aluminiowych.

 

– „Od wielu lat prowadzimy udaną współpracę z firmą Alumeco. Gdy zlecono nam projekt Nordhavn, rzeczą oczywistą było zaproszenie Alumeco do udziału w nim' – powiedział Mads Milling, współwłaściciel AluSteel.

 

Następnie dodał:

– „Dla nas ważne jest utrzymanie niezawodności, jakości, wydajnej logistyki i innych czynników, z których słynie firma Alumeco. Od lat prowadzimy wspaniałą współpracę. Może dlatego, że od początku nie we wszystkim się zgadzaliśmy, skutkowało to świetnym dialogiem przy opracowywaniu rozwiązań w zakresie połączeń.

 

„Po prostu idealnie... '

– „Gdy rozpoczęliśmy projekt, etap budowy nie był zaawansowany. Zorganizowaliśmy spotkanie dla naszych menedżerów budowy i przedstawicieli firmy Alumeco w celu dobrania odpowiednich profilów do projektu. Zaowocowało ono nowym opracowaniem dla istniejących profilów, które następnie powiększyliśmy' – powiedział Mads Milling.

 

– „Wykonaliśmy makietę profilu, którą zabraliśmy na spotkanie w zarządzie miasta Kopenhaga (realizator projektu). Okazało się, że to był strzał w dziesiątkę – po prostu idealnie!'

 

Dialog, konfiguracja i logistyka

Dla Madsa Millinga, firma Alumeco była ważnym partnerem w dialogu w trakcie całego projektu:

– „Firma Alumeco była świetnym partnerem w dialogu podczas fazy opracowywania, ponieważ stawia ona wysokie wymogi swoim pracownikom. Dlatego stanowią oni dobry i wykwalifikowany personel.  

 

– „Początkowo chcieliśmy mieć profile do obróbki, ale szybko dostrzegliśmy zalety otrzymywania profilów zapakowanych po obróbce w firmie Alumeco. Oznacza to, że mieliśmy obrobione profile częściowo zmontowane bezpośrednio na miejscu budowy w Kopenhadze. Bardzo pomocne okazało się poprowadzenie przez firmę Alumeco całej konfiguracji logistyki.

 

12,5 tys. półfabrykatów – wszystkie obrobione

– „Ekrany przeciwsłoneczne, zaprojektowane przez architektów pod kątem tonu i przyciemnienia światła słonecznego, zapewniają komfortową zmianę warunków oświetlenia pomiędzy przestrzenią odsłoniętą, a wjazdem i wyjazdem z tunelu. To nowy i interesujący sposób rozwiązania problemu, gdyż uwzględniono zarówno funkcjonalność i estetykę' – powiedział Christian Pilgaard, menedżer projektu w firmie Alumeco i członek zespołu opracowującego rozwiązanie.

 

– „Potrzebowaliśmy 15 rożnych profilów aluminiowych w kształcie budynku i narożników, które mogły być łączone zatrzaskowo na różnych wysokościach i w różnych kształtach sześciennych. Wraz z firmą AluSteel opracowaliśmy rozwiązanie zatrzaskowe i zaplanowaliśmy logistykę dla częściowo zmontowanych profilów, aby można było zmontować wszystkie 12,5 tys. profilów w zestawach na miejscu.  

 

Fakty dotyczące projektu Nordhavn:

W Nordhavn jest tworzona całkowicie nowa dzielnica. Częścią tej nowej infrastruktury będą nowe drogi dojazdowe i tunele (z ekranami przeciwsłonecznymi). Z tego względu, zarząd miasta Kopenhaga tworzy Nordhavnsvej, łącząc autostradę Helsingør z Nordhavn.

Gdy kierowcy będą wjeżdżać do tunelów lub z nich wyjeżdżać, będą widzieć efekt przyciemniania/rozjaśniania światła słonecznego, zamiast nagłej zmiany jasności w ciemność i odwrotnie. 

Tysiące profilów aluminiowych połączonych zatrzaskowo utworzyło „rury' o różnych wysokościach i kształtach sześciennych.

 

Firma AluSteel z Funen wygrała przetarg na realizację i wybrała firmę Alumeco do współpracy i jako dostawcę.

 

Firma Alumeco współpracowała z firmą AluSteel w trakcie całego procesu, począwszy od projektowania po produkcję profilów, jak również w zakresie logistyki z bezpośrednimi dostawami na miejsce.  

 

Dialog pomiędzy realizatorem (zarząd miasta Kopenhaga), firmą Rambøll i innymi stronami biorącymi udział w projekcie, dotyczący zewnętrznych audytów, planów kontroli, dokumentacji jakości (w zakresie powierzchni i tolerancji) i innych zagadnień został zamknięty.

 

Profile są naturalnie anodowane z warstwą o grubości 25 mikronów, ponieważ konstrukcja znajduje się blisko wody. Celem anodyzowania naturalnego jest zabezpieczenie powierzchni i nadanie estetycznego wyglądu. Firma Alumeco dokonała dalszej obróbki i cięcia profilów, aby umożliwić dostarczenie ich jako półfabrykatów na miejsce budowy.  

 

Fakty w liczbach:

Do zachodniego ekranu przeciwsłonecznego użyto 20 trójkątów

Każdy trójkąt wykonano na głównej ramie stalowej (RHS 450x150x10 mm)

Każdy trójkąt zamontowano na dwurzędowej ramie aluminiowej z 12 panelami w szablonie sześciokątnym (wys. 800 mm x szer. 80 mm)

Poszczególne trzeciorzędowe ramy aluminiowe są zamontowane do drugorzędowych ram aluminiowych w rożnych kształtach geometrycznych.

Ich liczba zawiera się w przedziale 9-12 na każdy trójkąt, przy wys. 800-2800 mm x szer. 40 mm

Łącznie występuje 10 różnych trzyrzędowych kształtów z aluminium, z 6 różnymi wysokościami:

2 x trójkąty o wys. 800 mm

2 x trójkąty o wys. 1200 mm

2 x trójkąty o wys. 1600 mm

2 x trójkąty o wys. 2000 mm

6 x trójkąty o wys. 2400 mm

6 x trójkąty o wys. 2800 mm

Powierzchnia każdego z trójkątów to ok. 49 m², a powierzchnia zachodniego ekranu przeciwsłonecznego to 980 m².

Długość ekranu przeciwsłonecznego to ok. 59 m.

Do konstrukcji strony zachodniej użyto około 70 t aluminium.

 

Produkt został wykonany we współpracy z firmą AluSteel.Alusteel logo

 

Obejrzyj naszą galerię zdjęć:

  • 12,5 tys. elementów przeciwsłonecznych z aluminium
  • Nordhavnstunnel
  • Nordhavnstunnel
  • Nordhavnstunnel
  • Nordhavnstunnel